'Voorkomen is beter dan genezen'

Goed debiteurenbeheer draait om structuur en communicatie. Het wordt vaak als onprettig ervaren een debiteur aan zijn betalingsverplichting te herinneren. Dit, terwijl snelle facturatie en het naleven van de genoemde termijnen door opvolgende acties juist vertrouwen in de hand wekt. Immers, ook een professioneel debiteurenbeheer kan als vorm van aftersales als visitekaartje dienen.

Het debiteurenbeheer van onze opdrachtgevers is ons wel bekend. Door onze jarenlange ervaring zien we de valkuilen. We zien het als ons doel om deze trajecten te stroomlijnen om het hoogste rendement te bereiken. Dit doen wij door onze kennis met u te delen. Dat wij dit bijna automatisch doen, hoort bij onze overtuiging dat voorkomen beter is dan genezen.

Voor onze opdrachtgevers maken wij, indien gewenst, een kostenloze inventarisatie. Wij kunnen dit bespreken tijdens een intake op uw kantoor.

Enkele tips:

  • weet met wie u zaken doet
  • maak uw algemene voorwaarden in orde
  • kom zelf uw termijnen na
  • werk aan dossiervorming: stuur e-mails en maak telefoonnotities
  • blijf niet aan het bellen: geef een zaak op tijd uit handen om schade en irritatie te voorkomen